Dodano 2013-03-21
Ponad dwa razy więcej osób niż rok wcześniej zamierza w tym roku zrobić wielkanocne zakupy w Internecie – wynika z ankiety przeprowadzonej przez e-delikatesy Frisco.pl. Co istotne, aż 65% osób kupujących produkty spożywcze w sieci wybiera jaja od kur korzystających z wolnego wybiegu, w tym co czwarty internauta nabywa jaja ekologiczne. Najtańsze jaja, pochodzące od kur z chowu klatkowego, kupuje rzadziej niż co piaty klient.
- Wiele osób chce kupować jaja wartościowe odżywczo i pochodzące od szczęśliwych kur. Dostęp do nich bywa jednak ograniczony, bo sklepy stacjonarne, zwłaszcza te mniejsze osiedlowe sklepiki, nie zawsze mają asortyment zapewniający odpowiedni wybór. Rozwiązaniem są zakupy spożywcze przez Internet, gdzie można łatwo porównać i kupić świeże jaja różnego typu z dostawą do domu. Wielkanoc, kiedy je się dużo jaj, jest dobrą okazją, by dokonać świadomego wyboru w tym zakresie – komentuje Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, jednego z największych i najdłużej działających spożywczych e-sklepów.
Kurze jaja to najczęściej kupowany produkt z listy wielkanocnych zakupów. W większości koszyków przedświątecznych znajduje się też chleb pszenno-żytni, biała kiełbasa, majonez, chrzan tarty, ser twarogowy, żurek lub barszcz biały, czekolada mleczna, ptasie mleczko. Przedświąteczny szczyt zakupowy we Frisco.pl zaczyna się od poniedziałku przypadającego po Niedzieli Palmowej i trwa do Wielkiej Soboty.
- Jesteśmy technicznie i logistycznie przygotowani do obsługi ponad 600 zamówień dziennie. Dbamy, aby klient otrzymał zakupy zgodnie z wybranym terminem, z dokładnością co do godziny niezależnie, czy jest to leniwy wakacyjny tydzień, czy szczyt zakupów przedświątecznych. Dla naszych klientów kluczowa jest również kompletność dostarczonych zamówień, a Frisco.pl jako jedyne e-delikatesy w Polsce korzysta z własnego magazynu i sortera artykułów, co skutkuje pełną zgodnością realizacji zamówionych produktów. Na bieżąco monitorujemy kalendarz i liczbę rezerwacji, do tego dostosowujemy liczbę samochodów i kierowców obsługujących klientów. Dzięki elastycznemu zarządzaniu zasobami możemy natychmiast reagować na wzrost zamówień. Jest to jeden z czynników, który wyróżnia nas na tle konkurencji. Co istotne, u nas klienci nie muszą długo czekać na swoje zakupy, bo realizujemy dostawy nawet w opcji ‘na dziś’ – dodaje Grzegorz Bielecki.
Zamówienia we Frisco.pl można składać przez całą dobę, a kurierzy rozwożą je od poniedziałku do soboty, od 7 rano do godziny 23. Terminarz Frisco.pl jest podzielony na jednogodzinne przedziały. Za zakupy można zapłacić przelewem albo przy odbiorze.
Ankieta dotycząca planów robienia zakupów wielkanocnych w Internecie została przeprowadzona wśród 863 klientów Frisco.pl w dniach 15-20.03.2013. Informacje na temat struktury sprzedaży jaj w Internecie ze względu na sposób chowu kur zostały przedstawione na podstawie blisko 16 tysięcy koszyków zakupowych zrealizowanych przez Frisco.pl w okresie 1.01.2013-17.03.2013.