Zakupy spożywcze online z dostawą do domu
Kod pocztowy
Mój koszyk
0,00 zł
KategorieKategorie sklepu
Rabatówka
Promocje
Nowości
Kupony rabatowe
Dla Biura
Informacje o dostawieMetody płatności
Warzywa i owoceNabiał, jaja, seryMięso i wędlinyRyby i owoce morzaBIOVegeAlkoholPiekarnia, cukierniaMrożoneSpożywczeSłodycze i przekąskiBakalie, pestki, ziarnaKawa, herbata i kakaoNapojeDzieckoPomysły na prezentArtykuły biuroweDrogeriaŚrodki czystości, chemiaDla zwierzątDom, Ogród, AutoZdrowie
Informacje prasowe
Informacje korporacyjne
  • Dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów2020-03-10
  • Frisco.pl w walce o godne warunki dla kurczaków brojlerów2019-09-23
  • Frisco.pl zobowiązuje się do redukcji plastiku o 50 proc. do końca 2020 roku2019-04-11
  • Frisco Spółka Akcyjna - ogłoszenie planu połączenia2018-10-31
  • Frisco.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - ogłoszenie planu połączenia2018-10-31
  • Frisco.pl wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego2017-09-01
  • Coraz więcej Polaków robi zakupy spożywcze przez Internet2017-08-01
  • Blisko połowa Polaków kojarzy Święta z tłokiem i kolejkami w sklepach2016-12-19
  • Frisco.pl nagrodzone za przełamanie nieufności2016-11-22
  • Frisco.pl z dużym tempem wzrostu2016-10-20
  • Blisko połowa Polaków to multitaskerzy2016-10-10
  • Zakupy spożywcze w sieci w pierwszej połowie 20162016-08-24
  • Zaradna mama w świecie nowych technologii2016-08-09
  • Frisco.pl najtańszym supermarketem w sieci2016-08-01
  • Polacy chcieliby mieć więcej czasu dla rodziny2016-06-29
  • 5 rzeczy, których już nigdy nie musisz robić2016-06-08
  • Eko Wielkanoc z roku na rok coraz bardziej modna2016-03-18
  • Frisco.pl przełamuje bariery dotyczące zakupów w sieci2015-11-26
  • Spożywcze e-zakupy wiosną coraz bardziej fit2015-05-06
  • Jakie kuchnie świata preferują e-klienci?2015-03-03
  • Przedświąteczna kampania reklamowa sieci Saturn i Frisco.pl2014-12-05
  • Frisco.pl jako pierwszy polski e-supermarket z beaconami2014-12-04
  • Eurocash inwestuje we Frisco.pl2014-12-02
  • Saturn i Frisco.pl po raz kolejny ze wspólną kampanią2014-10-10
  • Frisco Vany napędzają sprzedaż2014-09-16
  • Kinga Paruzel i jej "Nie... zwykła kuchnia"2014-09-08
  • Wirtualny sklep Frisco.pl powraca, tym razem na ulice Warszawy2014-06-16
  • Startuje kampania reklamowa sieci Saturn i Frisco.pl2014-06-12
  • Wielkanocny stół warszawiaka2014-04-10
  • Internetowe Frisco z nową kampanią w metrze2014-04-02
  • Wigilia u rodziców najpopularniejsza wśród internautów2013-12-17
  • Ruszył pierwszy w Polsce wirtualny sklep w metrze2013-11-05
  • Rośnie sprzedaż produktów ekologicznych w Internecie2013-08-22
  • Warszawiacy na spożywczych e-zakupach2013-07-09
  • Frisco.pl wprowadza program „Frisco Okazja”2013-06-12
  • Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach2013-05-15
  • Grillowanie z internetu już w weekend majowy2013-04-24
  • Frisco.pl startuje z kampanią porównawczą do Tesco2013-03-25
  • Wielkanocne e-jajko coraz bardziej popularne2013-03-21
  • Biuro prasowekontakt
  • Pobierz logotyp

Frisco.pl w walce o godne warunki dla kurczaków brojlerów

Dodano 2019-09-23

Choroby serca, złamania kości pod wpływem nienaturalnie dużego ciężaru ciała, przebywanie w ciasno stłoczonych miejscach bez dostępu do świeżego powietrza i naturalnego światła – z takim cierpieniem zmagają się niejednokrotnie brojlery, czyli kurczęta hodowane na mięso. W trosce o ich dobrostan, Frisco.pl jako pierwszy supermarket w Polsce podpisał porozumienie European Chicken Commitment, deklarując tym samym chęć poprawy warunków życia kurczaków.

Kurczaki brojlery to sztucznie stworzone przez człowieka ptaki ras mięsnych. W ciągu 6 tygodni zwierzęta te nienaturalnie szybko rosną, przez co ich kości nie wytrzymują ciężaru własnych mięśni. Takich kurczaków rocznie zabija się w Polsce ponad miliard, czyli około 40 razy więcej niż innych zwierząt hodowlanych.

Polacy są wrażliwi na los zwierząt: aż 93 proc. z nas jest zdania, że kurczaki ras mięsnych powinny mieć zapewnione lepsze warunki życia – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Eurogroup for Animals[1]. Ponadto, już blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Dobro zwierząt ma na uwadze supermarket internetowy Frisco.pl – po wycofaniu z oferty sprzedaży jaj z chowu klatkowego, podpisało porozumienie ECC, czyli deklarację chęci poprawy warunków życia kurcząt hodowlanych i egzekwowanie od dostawców mięsa drobiowego spełnienia wymogów określonych w dokumencie. Jest to kolejny krok sklepu udowadniający konsumentom, że troska o środowisko naturalne i los zwierząt jest dla firmy bardzo ważna.

Podpisując porozumienie European Chicken Commitment chcemy nie tylko wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, ale pragniemy również być wzorem dla innych przedsiębiorstw, zachęcając je tym samym do bycia przyjaznym środowisku i stawiania dobra zwierząt i konsumentów na pierwszym miejscu – mówi Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

Nienaturalnym warunkom życia brojlerów sprzeciwiają się Otwarte Klatki, czyli stowarzyszenie, które dało początek kampanii Frankenkurczak[2]. W ramach akcji, w Warszawie zawisło 80 billboardów, które pokazują rzeczywistość ferm drobiu. Ponadto, trwa zbieranie podpisów pod petycją skierowaną do Ministra Rolnictwa o poprawę warunków życia kurczaków. Do tej pory podpisało ją już blisko 60 tys. osób.

Cieszymy się, że rośnie świadomość konsumentów dotycząca warunków, w jakich hodowane jest drób mięsny, a co za tym idzie – zmienia się również podejście polskich firm, które w trosce o środowisko, zwierzęta, ale także w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów, decydują się na tak ważny krok, jakim jest posiadanie wyłącznie zaufanych dostawców spełniających odpowiednie wymogi dotyczące hodowli – podkreśla Marta Jarosiewicz, Koordynatorka Kampanii Biznesowych Otwarte Klatki

Rezygnacja z ras szybko rosnących, zapewnienie kurom większego dostępu do naturalnego światła i czystszego powietrza, zagęszczenie na fermach nie większe niż 30kg/m2– to tylko niektóre z postulatów międzynarodowego porozumienia ECC, które przed końcem 2026 roku zobowiązuje się wprowadzić każda firma podpisująca dokument. Do tej pory taką deklarację złożyło kilkadziesiąt firm w Europie. W podpisanym przez Frisco.pl oświadczeniu, sklep podkreśla, że nie chce czekać do końca 2026 roku i wprowadzi niezbędne zmiany najszybciej jak to możliwe.

Link do treści porozumienia European Chicken Commitment:
https://welfarecommitments.com/letters/europe/pl/

[1] https://www.comresglobal.com/polls/eurogroup-for-animals-broiler-chicken-welfare-march-2019/
[2] https://www.otwarteklatki.pl/frankenkurczak/

Dostawa

  • Koszt i obszar dostawy
  • Metody Płatności
  • Terminy dostawy
  • Reklamacje i zwroty

Oferta

  • Gazetka Frisco
  • Nowości
  • Promocje
  • Bestsellery
  • Nasze marki

O Frisco

  • Poznaj nas
  • KDR
  • Frisco Friends
  • Aktualności
  • Kontakt dla mediów
  • Praca
  • Opinie

Informacje

  • Pomoc
  • Dane firmy
  • Regulaminy
  • Polityka prywatności i cookies

Gdzie jesteśmy

  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Katowice
  • Wrocław
  • Gdańsk
  • Gdynia
  • Sopot

Kontakt

bok@frisco.pl

(+ 48) 22 331 50 00

pon. - pt. 7.00 - 22.00

sob. - niedz. 8.00 - 21.00

Obserwuj nas

Zmień język

Polski - PL
English - EN
Pobierz z Google PlayPobierz w App Store