Zakupy spożywcze online z dostawą do domu
Kod pocztowy
Mój koszyk
0,00 zł
KategorieKategorie sklepu
Rabatówka
Promocje
Nowości
Kupony rabatowe
Dla Biura
Informacje o dostawieMetody płatności
Warzywa i owoceNabiał, jaja, seryMięso i wędlinyRyby i owoce morzaBIOVegeAlkoholPiekarnia, cukierniaMrożoneSpożywczeSłodycze i przekąskiBakalie, pestki, ziarnaKawa, herbata i kakaoNapojeDzieckoPomysły na prezentArtykuły biuroweDrogeriaŚrodki czystości, chemiaDla zwierzątDom, Ogród, AutoZdrowie
Informacje prasowe
Informacje korporacyjne
  • Dbamy o bezpieczeństwo naszych Klientów2020-03-10
  • Frisco.pl w walce o godne warunki dla kurczaków brojlerów2019-09-23
  • Frisco.pl zobowiązuje się do redukcji plastiku o 50 proc. do końca 2020 roku2019-04-11
  • Frisco Spółka Akcyjna - ogłoszenie planu połączenia2018-10-31
  • Frisco.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - ogłoszenie planu połączenia2018-10-31
  • Frisco.pl wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego2017-09-01
  • Coraz więcej Polaków robi zakupy spożywcze przez Internet2017-08-01
  • Blisko połowa Polaków kojarzy Święta z tłokiem i kolejkami w sklepach2016-12-19
  • Frisco.pl nagrodzone za przełamanie nieufności2016-11-22
  • Frisco.pl z dużym tempem wzrostu2016-10-20
  • Blisko połowa Polaków to multitaskerzy2016-10-10
  • Zakupy spożywcze w sieci w pierwszej połowie 20162016-08-24
  • Zaradna mama w świecie nowych technologii2016-08-09
  • Frisco.pl najtańszym supermarketem w sieci2016-08-01
  • Polacy chcieliby mieć więcej czasu dla rodziny2016-06-29
  • 5 rzeczy, których już nigdy nie musisz robić2016-06-08
  • Eko Wielkanoc z roku na rok coraz bardziej modna2016-03-18
  • Frisco.pl przełamuje bariery dotyczące zakupów w sieci2015-11-26
  • Spożywcze e-zakupy wiosną coraz bardziej fit2015-05-06
  • Jakie kuchnie świata preferują e-klienci?2015-03-03
  • Przedświąteczna kampania reklamowa sieci Saturn i Frisco.pl2014-12-05
  • Frisco.pl jako pierwszy polski e-supermarket z beaconami2014-12-04
  • Eurocash inwestuje we Frisco.pl2014-12-02
  • Saturn i Frisco.pl po raz kolejny ze wspólną kampanią2014-10-10
  • Frisco Vany napędzają sprzedaż2014-09-16
  • Kinga Paruzel i jej "Nie... zwykła kuchnia"2014-09-08
  • Wirtualny sklep Frisco.pl powraca, tym razem na ulice Warszawy2014-06-16
  • Startuje kampania reklamowa sieci Saturn i Frisco.pl2014-06-12
  • Wielkanocny stół warszawiaka2014-04-10
  • Internetowe Frisco z nową kampanią w metrze2014-04-02
  • Wigilia u rodziców najpopularniejsza wśród internautów2013-12-17
  • Ruszył pierwszy w Polsce wirtualny sklep w metrze2013-11-05
  • Rośnie sprzedaż produktów ekologicznych w Internecie2013-08-22
  • Warszawiacy na spożywczych e-zakupach2013-07-09
  • Frisco.pl wprowadza program „Frisco Okazja”2013-06-12
  • Kobiety coraz częściej wybierają zakupy w e-supermarketach2013-05-15
  • Grillowanie z internetu już w weekend majowy2013-04-24
  • Frisco.pl startuje z kampanią porównawczą do Tesco2013-03-25
  • Wielkanocne e-jajko coraz bardziej popularne2013-03-21
  • Biuro prasowekontakt
  • Pobierz logotyp

Zakupy spożywcze w sieci w pierwszej połowie 2016

Dodano 2016-08-24

Analiza koszyka zakupowego w supermarkecie online Frisco.pl

Aż 58% Polaków na duże zakupy spożywcze w hipermarketach traci nawet do 3 godzin tygodniowo1, dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne kupowanie w sieci. Według danych supermarketu online Frisco.pl za przeciętny koszyk w pierwszym półroczu 2016 roku klienci zapłacili ponad 250 zł. Jakie produkty wybierali najczęściej?

Kupowanie online odzieży, elektroniki czy książek jest już zjawiskiem powszechnym. Natomiast wciąż dla wielu osób zakup produktów spożywczych przez Internet stanowi pewną barierę. Jednak jak pokazuje analiza porównawcza zamówień we Frisco.pl z pierwszej połowy 2016 roku z analogicznym okresem w roku 2015, rynek e-grocery cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Klienci coraz bardziej przekonują się do robienia zakupów spożywczych przez Internet i zyskują do nich zaufanie, czego wynikiem jest coraz większy udział sprzedaży owoców, warzyw czy innych produktów świeżych, jak mięso czy sery.

Koszyk większy i tańszy

W pierwszym półroczu 2016 roku przeciętny konsument wydał na zakupy we Frisco.pl ok. 250 zł, co jest kwotą nieco mniejszą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tymczasem, średnia liczba produktów w jednym zamówieniu w 2016 roku wzrosła o średnio 6%.

Niższa wartość koszyka w pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z 2015, przy większej liczbie produktów, wynika ze zmiany polityki cenowej, jaką wprowadziliśmy w październiku 2015 roku – mówi Tomasz Dębowski, Dyrektor marketingu Frisco.pl – Obniżyliśmy ceny, które obecnie kształtują się na poziomie hipermarketów czy dyskontów, więc nasi klienci nie muszą wybierać między wygodnym zamawianiem w sieci, a czasochłonnymi zakupami w sklepach stacjonarnych. Kupowanie produtków spożywczych online nie oznacza już dodatkowego płacenia za wygodę, gdyż istnieje opcja darmowej dostawy. Oferujemy zarówno niską cenę oraz oszczędność czasu, a jednocześnie produkty najwyższej jakości.

Rosnące zaufanie do świeżych produktów

Polacy przekonują się do wysokiej jakości produktów kupowanych online i coraz częściej wybierają artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa. W 2015 roku 63% koszyków, zawierało te produkty, natomiast obecnie już 71%. W pierwszym półroczu 2016 największą popularnością cieszyły się cytryny i banany, z warzyw najczęściej wybierano czerwoną paprykę. Jednocześnie te artykuły znalazły się w Top 5 najczęściej kupowanych produktów. Średnie wydatki na owoce i warzywa przypadające na jeden koszyk wzrosły o blisko 15% w 2016 roku. Podobny wzrost widać w kategorii świeża żywność (mięso, nabiał). Klienci coraz bardziej przekonują się do świeżych produktów dostarczanych bezpośrednio od dostawców pod indywidualne zamówienia. To unikalne rozwiązanie na rynku dostępne jest wyłącznie we Frisco.pl. W pierwszej połowie 2016 roku produkty z kategorii świeża żywność znalazły się w 81% koszyków, kiedy jeszcze rok temu odsetek ten wynosił 71%.

Procentowy udział koszyków zawierających produkty z danej kategorii w H1 2015 vs H1 2016

Takie wyniki pokazują, że Polacy zyskują zaufanie do zakupów online i przekonują się, że produkty z internetowych supermarketów często charakteryzuje wyższa jakość i świeżość niż produktów ze sklepów stacjonarnych. – Naszą największą przewagą jest dostarczanie świeżych produktów bezpośrednio od dostawców. Produkty zamawiane we Frisco nie leżą na półkach sklepowych. Są staranie pakowane pod indywidualne zamówienie danego klienta oraz odpowiednio zabezpieczane na czas dostawy. To wszystko sprawia, że artykuły kupione na Frisco.pl są zawsze świeże i pokonują najkrótszą drogę od dostawcy pod dom klientaa – podsumowuje Tomasz Dębowski.

Zakupy w sieci coraz bardziej popularne

W pierwszym półroczu 2016 roku częstotliwość robienia zakupów spożywczych na Frisco.pl wzrosła o prawie 13% w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku, co potwierdza, że polscy konsumenci coraz częściej wybierają wygodne sklepy internetowe zamiast sklepów stacjonarnych. Najpopularniejszy dzień składania zamówień pozostał ten sam – nadal najwięcej zamówień robionych jest w czwartek (18,4%), a najczęściej odbieramy dostawy w piątki (19,17%). Sposób robienia zakupów spożywczych w sieci wśród Polaków różni się także m.in. ze względu na płeć: aż 92% użytkowników Frisco.pl stanowią kobiety, jednak średnio na pojedyncze zakupy wydają o około 40 zł mniej.

Analiza koszyka zakupowego klientów Frisco.pl pokazuje, że przez ostatnie półrocze zaufanie Polaków do robienia spożywczych zakupów online i jakości produktów, jakie oferują sklepy internetowe wzrosło, czego przejawem jest większa liczba zamawianych produktów świeżych. Klienci zauważają już, że dzięki sklepom internetowym mogą zyskać wysokiej jakości produkty w konkurencyjnej cenie, a także zaoszczędzić czas, który mogą dzięki temu poświęcić na rzeczy naprawdę dla nich ważne czy przyjemne. Rynek ten rozwija się dynamicznie, co widać po różnicach w sposobie kupowania na przestrzeni zaledwie 1 roku.

Dostawa

  • Koszt i obszar dostawy
  • Metody Płatności
  • Terminy dostawy
  • Reklamacje i zwroty

Oferta

  • Gazetka Frisco
  • Nowości
  • Promocje
  • Bestsellery
  • Nasze marki

O Frisco

  • Poznaj nas
  • KDR
  • Frisco Friends
  • Aktualności
  • Kontakt dla mediów
  • Praca
  • Opinie

Informacje

  • Pomoc
  • Dane firmy
  • Regulaminy
  • Polityka prywatności i cookies

Gdzie jesteśmy

  • Warszawa
  • Kraków
  • Poznań
  • Katowice
  • Wrocław
  • Gdańsk
  • Gdynia
  • Sopot

Kontakt

bok@frisco.pl

(+ 48) 22 331 50 00

pon. - pt. 7.00 - 22.00

sob. - niedz. 8.00 - 21.00

Obserwuj nas

Zmień język

Polski - PL
English - EN
Pobierz z Google PlayPobierz w App Store